رابطه پزشکی نظافت با پوست
نوشته شده توسط : امیری

بسیاری از افراد جامعه بخصوص خانم ها ، پوستی بسیار حساس دارند و در مواقعی که از مواد شوینده استفاده می نمایند ، آسیب های زیادی می بینند ، که در صورت شناخت " پزشکی نظافت " از این آسیب ها در امان می مانند.

 

ره پاکان

 

نظافت راه پله،نظافت منزل 

 پزشکی نظافت و پوست

بسیاری از افراد جامعه بخصوص بانوان ، دارای پوستی بسیار حساس می باشند ، مواقعی که نظافت منزل ، نظافت راه پله ، و محل کار را انجام می دهند ، به دلیل اینکه از مواد شوینده شیمیایی استفاده می کنند ، دچار آسیب های شدید پوستی میگردند.

تاثیر شوینده ها روی پوست

مواد شوینده شیمیایی ، همگی به علت بخارهایی که از خود متصاعد می کنند می توانند  گوش و حلق و بینی افراد را درگیر کنند و باعث التهاب مخاط و یا سوختگی های شدید گردند.

همچنین مواد شوینده به دلیل اینکه باید بسیاری از مواد موجود در آلاینده ها را پاک کنند ، لازم است اسیدیته بالا داشته و قلیایی باشند ، که این موضوع بسیار برای پوست ضرر خواهد داشت.

 چه بیماری هایی پوست را تهدید می کند؟

حدودا 24 نوع بیماری پوستی وجود دارد ، که یکی از آنها اگزمای پوستی (حساسیت پوستی) می باشد که با فردی که تصمیم به استفاده از مواد شوینده شیمیایی در نظافت منزل و بخصصوص شست وشوی ظرف و سرویس بهداشتی و حمام را میگیرد رابطه مستقیم دارد.

اگزماچیست؟

اگزما واکنش آلرژیک و حساسیت در پوست است. که باعث خارش ، خشکی ، پوست ریزی نقاط قرمز رنگ در پوست می شود.

دکتر آلیشا پلاتنر ، متخصص پوست در مرکز پزشکی وکسنر ، دانشگاه ایالتی اوهایو می گوید : رایج ترین نوع اگزمای پوست همان (درمانیت آتوپیک می باشد.) قبل از اینکه روش پیشگیری یا درمان اگزمای پوست را بیان کنیم ، لازم است بدانید ، در هنگام استفاده از مواد شوینده چه اتفاقی در زیر پوست می افتد ، که پوست دچار اگزما یا همان حساسیت پوست می گردد.

 علت به وجود آمدن اگزما

پوست از دولایه  بیرونی و درونی تشکیل شده است. لایه ی بیرونی از سلولهای تشکیل شده که پر از آب و چربی است و چربی ها باعث حفظ و نگهداری آب موجود در سلول میشوند با این توصیفات اگر به اگزما مبتلا شوید ، بدین معنا خواهد بود که ، پوستتان چربی کمتری تولید می کند و در نتیجه  فاصله بین سلول ها زیاد ترشده و کم کم  آب پوست از بین می رود.

مواد شوینده ای که در نظافت منزل ، نظافت راه پله و محل کار استفاده میشود ، لیپیدهایی که پوست تولید می کند را از بین میبرد. و آنها را با سرعت بیشتری نسبت به پوست سالم تجزیه میکند.در نتیجه پوستی خشک ، متورم و ترک خورده خواهیم داشت.

روش های طبیعی درمان

ساده ترین روش برای درمان اگزمای پوست ، استفاده از روغن نارگیل می باشد. این روغن بخوبی در پوست نفوذ میکند و وارد فضاهای بین سلولی میشود که باعث شده رطوبت پوستتان از دست نرود. روغن نارگیل یک لیپید است ، که برای جلوگیری از خشک شدن و التهاب پوست بسیار مفید می باشد.

روش های استفاده

ابتدا دست هایتان را با آب بشوئید و خشک کنید ، سپس روغن نارگیل را روی مواضع مبتلا به پوست اگزما بمالید ، و بگذارید خشک شود. در صورت نیاز در طول روز به همین طریق روغن نارگیل را مصرف کنید.

روش درمان دیگر برای اگزما ، روغن جوجوبا می باشد که مانند یک موم مایع است و شبیه ترین ساختار را نسبت به ساختار روغن های طبیعی پوست دارد. روغن ماهی ، عسل و نشاسته ذرت و... از جمله مواد طبیعی هستند ، که در درمان اگزما مفید می باشند.

دستکش هایی وجود دارد که با دستهایی با پوست حساس سازگاری بالا دارند ، و برای افرادی که با پوستی حساس نظافت منزل ، نظافت راه پله و محل کار ، را انجام میدهند ، بسیار مفید می باشد.

چراشوینده شیمیایی؟

در بسیاری از موارد می توان بجای شوینده شیمیایی ، از مواد طبیعی بی ضرر استفاده کرد ، که هم تاثیر بسیاری در بالابردن کیفیت نظافت خواهد داشت و هم آسیبی به پوست ، ریه ، و دیگر نقاط بدن نمی رساند.

از جمله این مواد طبیعی ، سرکه سفید و جوش شیرین میباشد ، که ترکیب این دو بسیار معجزه آسا می باشد و در نظافت مبل ، لباس ، پرده ، تشک تخت کاغذ دیواری و... بسیار تاثیر گذار می باشد.

 روش استفاده از شوینده طبیعی

 ابتدا جوش شیرین ، سرکه ، آب و مواد شوینده لباس درصورت نیاز الکل را باهم مخلوط می نمائیم. داخل بطری اسپری ریخته و روی مبل ، لباس ، تشک تخت و... لک شده اسپری نموده ، و با دستمال نرم روی قسمت مد نظر کشیده وصبر نموده تاخشک شود.





:: برچسب‌ها: نظافت منزل , نظافت راه پله , شرکت خدماتی , شرکت نظافتی , نظافت منزل شمال تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: